Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Kisah Misteri Tasik Dayang Bunting

Tangga-tangga dibina ke atas dan kemudian kemudian menurun ke bawah - jaraknya 1 km sahaja. Saya percaya setiap orang pasti ada kisah yang tersendiri dengan tasik ni kan.


Gambar Pantai Full Hd Pantai Sopapei Picture Of Sopapei Beach Ambon Tripadvisor Unilad Adventure Pantai Wantopi Is Paradis Pantai Cenang Pantai Pemandangan

Eits ada yang juga menarik loh kisah boneka Pinokio terang pemandu wisata.

Kisah misteri tasik dayang bunting. Yg ni mmg seram cerita-cerita dorang. October 29 2019. Kali ni cik tiqa nak kongsikan kisah mengenai Tasik Dayang Bunting Langkawi.

Aku try berenang kat tasik ni dan aku rasa seram lah. Sebuah jeti telah dibina di tepian pulau Dayang Bunting untuk bot-bot pelancong singgah. Misteri Alam de Paranormal.

Selain dari khabar air tasiknya yang mampu menyuburkan wanita Tasik Dayang Bunting juga turut mempunyai buaya putihnya sendiri. Di tengah pulau Dayang Bunting pula terdapat tasik air tawar yang berkeluasan 3 padang bola sepak. Bukan sebab takut hantu tapi yelah dasar tasik ni kan dalam dan dasarnya tak nampak pulak.

Suatu hari ketika mereka sedang bergembira di Pulau itu seorang jin bernama Mat Teja terlihat mereka. Luas tasik ni mcm Stadium Bukit Jalil dr jauh tasik ni warna hijau dgn. Hati dayang telah berjaya dimenangi oleh Mat Teja apabila beliau menggunakan air.

Jeti yang menghubungkan pelancong dengan pulau ini. Kisah Lagenda Tasik Dayang Bunting. Lake of The Pregnant Maiden in Langkawi Island Malaysian.

Tiap-tiap hari Mambang Sari dan dayang-dayangnya pergi bermain di suatu tempat yang dikenali sebagai Pasir Telok Ayer Tahun. If you want go to this place contact me 6017 423 5377 6017 463 8016. Cucu semua mesti tak tahukan.

Oct 19 2013 Budak Terjal dan Buaya Putih Tasik Pulau Dayang Bunting Assalammualaikum. Banyak tragedi yang jadi ni perkongsian dari cerita rakyat tempatan yang betahun lama menetap kt tanah langkawi dari turun temurun sejak tok nenek punya zaman dulu. Pengalaman dari seseorang nama rahsia Aku Buaya Putih dan Tasik Pulau Dayang Bunting.

Pulau Dayang Bunting sebuah pulau yang berbentuk seperti perempuan yang sedang mengandung. Tasik Dayang Bunting Tempat Menarik Di Pulau Langkawi Tempat Menarik. Lagenda Tasik Dayang Bunting.

Kisah ini bermula apabila teruna bunian bernama Mat Teja telah jatuh cinta dengan seorang gadis bunian bernama Dayang. Aku sebenarnya masih ada rasa was-was juga nak cerita banyak kisah misteri yang menyeramkan yang pernah ku lalui. Selain dari kisah air tasiknya yang mampu menyuburkan wanita Tasik Dayang Bunting juga turut mempunyai buaya putihnya sendiri.

Mana tau tengah syok2 berenang tiba2 ikan besar dari dasar tasik datang. Pulau Dayang Bunting Island of Pregnant Maidens mendapat namanya dari figura bentuk sebuah pulau seperti wanita sedang mengandung yang sedang berbaring. Takut seram bimbang dan teruja - demikian perasaan penulis sebaik diminta bermalam di Pulau Dayang Bunting bagi merasai sendiri pengalaman di pulau yang menyimpan 1001 kisah.

Suasananya agak menyeramkan mungkin sebab tak ramai orang dah. Lagenda Tasik Dayang Bunting. Aku sebenarnya masih ada rasa was-was juga nak cerita banyak kisah misteri yang menyeramkan yang pernah ku lalui.

So ni lah yang cik tiqa nak story pengalaman saya dan suami. Seribu Misteri tentang Pulau Dayang Bunting Part 2. Tasik Dayang Bunting merupakan sebuah tasik air tawar yg unik terletak kt Pulau Dayang Bunting berdekatan dgn Pulau Langkawi Kedah Malaysia.

Tak tahu la pengalaman saya ni seram ke apa. Pulau Dayang Bunting merupakan pulau yang terbesar selepas Langkawi di Kedah. Bermulanya kisah tersebut adalah dengan turunnya seorang puteri kayangan yang bernama Puteri Dayang Sari ada menyebut Mambang Sari yang ingin mandi manda di kawasan tasik tu.

Riwayat buaya putih tidak hanya disebut di Kelantan. Maka bermulalah kisah misteri di sini. Menerusi perkongsian beberapa kisah semuanya bermula apabila seorang putera bernama Mat Teja telah jatuh cinta dengan Mambang Sari dan membuat helah untuk memperdaya puteri ini supaya mengahwininya.

1Pelancong Arab Saudi lemas di Tasik Dayang. Di tengah-tengah pulau ini terdapat tasik menarik bukan. Tourists would be wondering about the given name of this lake but behind this island and lake there are legends to accompany it.

Tasik Pulau Dayang Bunting Suka Makan Orang Pelancong Diminta Berjaga Jaga Kisah Dunia Lemas Mayat Remaja Lelaki Ditemui Di Dasar Tasik Dayang Bunting 27 Jun 2017 Youtube You have just read the article entitled Tasik Dayang Bunting Berhantu. Diceritakan dulu ada seorang puteri kayangan yang bernama Puteri Dayang Sari ada yang sebut Mambang Sari yang ingin mandi manda di kawasan tasik tu. Ia turut menjadi sebahagian daripada sejarah asal beberapa lokasi lain di negara ini seperti di Kuala Kubu Bharu di Selangor Tasik Dayang Bunting di Pulau Langkawi dan Lubok China yang terletak di sempadan Negeri Sembilan-Melaka.

Pulau ini mendapat nama daripada kisah dongeng yang kononnya pulau ini seimbas lalu menyerupai dayang bernama Mambang Sari yang ditipu oleh Mat Teja sehingga membuatkan dia mengandungkan anaknya kerana terlampau mencintainya. Misteri Tasik Dayang Bunting Langkawi. Mereka berkongsi cerita tntg pulau tersebut.

Konon ada seorang putri kayangan yang gemar bermain dan mandi di danau ini putri itu bernama Mambang Sari. Seribu Misteri tentang Pulau Dayang Bunting Part 1. Budak Terjal dan Buaya Putih Tasik Pulau Dayang Bunting.

Jadilah menelisik si boneka berhidung super mancung. Namun setelah 7 hari anaknya lahir bayi tersebut menderita. August 22 2015.

Beberapa ratus tahun dahulu ada seorang jin bernama Mambang Sari duduk di Pulau Langkawi. Misteri dan legenda danau dinamakan Dayang Bunting. Berbalik kepada kisah ketika aktivti Island Hopping kami telah ke beberapa buah pulau kecil yang berhampiran dengan Pulau Langkawi.

TASIK Dayang Bunting antara salah satu tumpuan pelancong di Pulau Langkawi dikatakan berasal daripada sebuah kolam mandi kegemaran puteri kayangan bernama Mambang Sari. Antara pemandangan cantik pulau -pulau berbatu di sepanjang perjalanan dari jeti. Oleh kerana sang puteri sangat sedih dan kecewa dia telah semadikan mayat anaknya di dalam air.

Masa sampai ke tasik ni dah masuk waktu tengah hari. If the name Tasik Dayang Bunting is translated directly it generally means Lake of Pregnant Maiden which also appears to be the largest lake of Langkawi. Sebuah legenda yang sangat terkenal di kalangan masyarakat sekitar yang mendasari nama pulau ini yaitu legenda Tasik Dayang Sari atau Putri Mambang Sari.

Terima kasih admin kerana sudi tolong post cerita aku yang tak seberapa ni. Anak yang lahir dari perkahwinan campur mereka ini dikatakan telah mangkat sebaik sahaja dilahirkan. Pada zaman silam ia mengisahkan perkahwinan seorang puteri kayangan dengan seorang putera raja kerajaan di bumi.

Hakikatnya- terutama sekali dulu-dulu aku agak terjal- baik di darat maupun di air baik di Sarawak maupun di negeri-negeri kat Semenanjung yang pernah. Kisah dongeng pulau dayang bunting.


Ciktiqastory Misteri Tasik Dayang Bunting Langkawi Langkawi Bunting


Posting Komentar untuk "Kisah Misteri Tasik Dayang Bunting"